پرسش و پاسخ 43
وبسایت خبری کوردنیوزر،خبرها و رویدادهای ایران و جهان و مناطق کردنشین را در معرض دید بازدید کنندگان وکاربران محترم قرارمیدهد.ولازم به ذکراست وبسایت کوردنیوزکاملامستقل و وابسته به هیچ یک از جناحهای سیاسی نمیباشد. باتشکر مدیر وبسایت :علیرضاحسینی سقز
پرسش و پاسخ 43
10 / 1 / 1395 ساعت 13:52 | بازدید : 3429 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

پرسش و پاسخ 43

      تعداد ديگری از پرسش و پاسخ های قابل توجه پست های مختلف وبلاگ و يا ارسالي با ايميل،  پرسشها خلاصه شده،  درود و سپاس،  خوب و بد،  و اين قبيل را حذف كردم،  و تا آنجا كه شده اشتباه های املايی و انشايي آنها را اصلاح نموده ام.  بخشی از پرسشها توسط بانو پرنیان حامد در اینجا پاسخ داده شده.  مطابق معمول این پست به مرور در چند روز آینده،  تا آخرین ظرفیت پر می شود.  یاد آوری نمایم،  گاهی از پاسخها ممکن است تا یکی دو هفته طول بکشد،  همچنین درصورتی که نظر و پرسش شخصی از قلم افتاد لطفاً تکرار نماید.

   توجه:  نظرات و پرسشها از جانب خوانندگان وبلاگ است،  و نظر وبلاگ نمی باشد،  پاسخ ها دانش وبلاگ است.

   ــ  تمامی نظر در متن یک نامه رسیده به ایمیل انوش راوید در زیر:

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

   نظر 592 ــ  با سلام دوست عزیزم

من نیز مثل شما از بی در پیکر بودن نوشته های تاریخی در مورد کشور خود و حتی کشورهای دیگر ناراحت بودم چون مطالبی مشاهده می کردم که دور از عقلانیت و منطق بشری بود تا اینکه در موقع جستجو در مورد دروغ ها  در جستجوگر گوژلی  به وبلاگ شما برخورد کردم مطالب  وبلاگ شما برایم دلنشین بود  چون گفتمان تازه ای در مورد تاریخ بود و اگر این فکر شما در جامعه گسترش یابد و مردم بدانند که  به هر نوشته در مورد گذشته نباید اعتماد کرد آن وقت است که حماقت های بشری دوباره تکرار نخواهد شد و بشر از برهم نهی دانسته های خود کاخ بزرگ زندگی علمی  را بنیان خواهند گذاشت  و دیگر هیچ دروغگویی  با دروغهای خود مردم را فریب نخواهد داد  و تاریخ دیگر تکرار نخواهد شد  چون این تکرار تاریخ  باعث حماقت  بیشتر بشر خواهد شد.

دوست عزیز رشته تخصصی من تاریخ نیست رشته تخصصی من فیزیک است  ولی به این نتیجه رسیده ام که گذشته مردم برایشان خیلی مهم است وزندگی با باورهای گذشته پایه گذاری می شود حالا اگر کسی بخواهد تاریخ گذشته یک کشور را عوضی بنویسد بدون  اینکه مردم متوجه بشوند آنوقت چه بر سر ملت آن کشور خواهد آمد. در واقع ملت آن کشور هویت خود را از دست خواهد داد  و بازیچه این و آن خواهد شد.

آنچه از خواندن وبلاگ شما متوجه شدم این است که حمله های اسکندر و اعراب و مغول دروغ بوده و فقط یک نوع جابجایی قدرت  در داخل با توجه به باور های مردم که سازنده این باورها همان سردمداران دینی آن زمان بودند بوده است 

و در واقع یکی از پایه های حکومت همان طبقه روحانیان بوده است و اگر اختلاف بین حاکم و این طبقه بوجود می آمد و یا کسی ادعای دین جدید می کرد جامعه دچار تنش می شد و تغییر و تحولی در ان جامعه بوجود می آمد و احتمالا در اثر تنش داخلی اغتشاشاتی هم در مرز بندی جغرافیای هم صورت می گرفت.

از هر نظر  که بنگریم حمله اعراب یک داستان ساختگی است در واقع این مرحله از تاریخ  دین زرتشت در مقابل ادیان مانند مانوی و مزدکی  قدرت خود را از دست می دهد و شاه که خود زرتشتی است ولی سرداران وهمچنین حاکمان محلی منصوب شاه  دیگر زیاد ملزم به دین زرتشت نیستند  در واقع روحانیان زرتشتی دیگر قدرت انقیاد توده ها را از دست داده اند ونمی توانند مردم را در مقابل گفته های شاه به تسلیم وادارند از طرفی  مذاهب چون مانی ومزدکی یک نوع تساهل و تعامل در زندگی توده مردم خواستار هستند به تبلیغات خود ادامه می دهند تا اینکه این مذاهب جدید زبان جدید دینی غیر از زبان دینی زرتشتی به نام زبان اربی (عربی) بوجود می آورند و دینی جدید که ملغمه ای از دین های زرتشتی مسیحی و یهودی و مانی و مزدکی بوجود می آورند که دین زرتشتی در مقابل این دین جدید توان مقابله ندارد چون دین زرتشتی  پیروان خود را به انجام مراسم های سخت مجبور می کرد  و مردم به سوی دین جدید که مراسم  نسبتا ساده ای داشتند روی می آوردند.

در اینجا است که ریشه اصلی داستان حمله اعراب به  ایران ساخته می شود زرتشیان مشکل اصلی خود را فرافکنی می کنند به جای اینکه عقب نشینی خود را اعلام نمایند و شکست خود را قبول نمایند علت این شکست را نتیجه حمله   بیگانگانی که وجود خارجی ندارد نسبت می دهند و اسم آن را حمله اعراب می گذارند  درصورتی که در آن زمان قومی یا کشوری به این نام وجود نداشت مسئله حمله اعراب به ایران به مانند حمله تاجیکستان به کشور فرانسه است که تاجیکها به فرانسه حمله کنند و آنجا را پایتخت خود قرار دهند و آب هم از آب تکان نخورد و همه مردم آنجا دین مردم تاجیک را قبول کنند و هر کس نسل تاجیکی داشته باشد بشود آقای بالا سر مردم فرانسه.

در بیشتر  داستانهای حملات تاریخی بزرگنمایی صورت گرفته  دلیل  این امر هم به خاطر بزرگ و قدرتمند نشان دادن حاکمان بوده است تا حاکم جدید در دید توده ها فوق بشری جلوه داده شود شرح یک واقعه کوچک مرزی به صورت حمله و کشور گشایی بزرگ تبدیل می شود.

دوست عزیزم  با توجه نوشته های شما در رابطه با تاریخ  مطالب بالا را نتیجه گرفتم و احتمالا نتیجه گیری های من از نظرات خوب شما درست نباشد چون رشته تخصصی من نیست ولی من به عنوان یک ایرانی و یک انسان عادل معتقدم که باید گذشته های ما به طریق علمی تحلیل شود و هیچ ملتی به علت بی هویتی مورد هجوم  استکبار جهانی قرار نگیرد و ملت ها حق دارند در تعامل سازنده با یکدیگر به دور از هرگونه تعدی و تجاوز در کنار هم زندگی کنند و برتری  جویی  در دین و مذهب و نژاد و قبیله به زباله دانی تاریخ سپرده شود.  دوست عزیز این نوشته  می تواند باب گفتگوی دوستانه بین من و شما باشد.  امیدوارم (ش)

ــــــــــــــــــــــــــــــ پایان متن ایمیل  ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ

   پاسخ انوش راوید:  درود و سپاس از توجه شما،  بمنظور یاری و حس ایرانی،  ضمن حفظ توانایی تخصصی و حرفه ای در گرایش خودتان،  در وقت اضافه و بمنظور مطالعات عمومی تاریخی و جغرافیایی،  ملی و مردمی،  می توانید:

  1 ــ  وبلاگی باز کنید،  و مطالب وبلاگ ما را در آن کپی پیس نمایید،  و نوشته های مورد نظر خودتان را نیز در آن پست کنید،  و آنرا در اینترنت و فیسبوک و دوستان معرفی نمایید.

  2 ــ  وبلاگ ما را در همه جا معرفی کنید،  و از جوانان باهوش بخواهید بخوانند،  و جهت پیشبرد اهداف ایرانی،  پرسش های تخصصی مربوط به آن نمایند.

  3 ــ  تا می توانید مطالعه و تحقیق نمایید،  و تخصص خود را بالا ببرید،  تا در آن صورت بتوانید بیش از پیش به ایران و ایرانی خدمت نمایید.

   پرسش 953:  درباره شنگول و منگول و انگول بیشتر توضیح دهید برای خیلی جالب بود؟

   پاسخ انوش راوید:  برای من هم خیلی جالب بود،  که این نظریه کوچک تاریخی،  خیلی موافق و مخالف داشت،  فقط یک خواهش از عزیزان دارم،  درباره نظر و دیدگاه خود سعی کنید بیشتر توضیح بنویسید،  و از مخالفان هم تقاضا دارم،  علت مخالفت خود را بنویسند،  و توضیح تشریحی دهند،  نه اینکه مانند یکی دو مخالف که چند حرف زشت در شأن خودشان می گویند.

      از نظر دیدگاه من،  نقشه زیر نشان دهنده اولین پیدایش تمدن در بعد از پایان آخرین دوران یخبندان است،  در اینباره به لینکها و مطالب وبلاگ بروید و پی گیری کنید.

     نقشه خلیج فارس در هزاره اول خورشیدی ایرانی،  در بخش دهانه خلیج فارس مردم دریانودری بودند،  که تا انگلستان رفتند و استون هنچ را بنا کردند،  انگلها،  در آنجا انگلو ساکسون گفته شدند،  ان = اند = انتها،  انگلستان = انگل استان یا انگلند = انگل لند،  لند = لن= تکه+ د= دنیا.  در میانه خلیج فارس شنها یا همان سینها بودند،  شن به معنی در نیمه بودن،  مانند شناور (شن + آور)،  اینها مردم انشان یا انسان هستند،  که در بیشتر ایران و کشور هندوستان پراکنده شدند،  در شاهنامه فردوسی نوشته شده است،  شنگ (شن+ گ = شن بزرگ) پادشاه هند ایران،  به یاری افراسیاب شتافت.  در منتهای خلیج فارس منها بودند،  من یا منتها (من+ ته)  تشکیل شده از چهار چارک در سواحل خلیج فارس،  من،  یمن و یومن و یونان شد.  در باره هر یک از این معانی و  گروه ها در وبلاگ توضیح های پراکنده نوشته ام،  بزودی با گرد آوری اسناد و مدارک بیشتر،  همه را در یک پست می نویسم.

   پرسش 594:  باسلام. میخاستم بدانم چرا به ایرانیان عجم میگویند. من تمام مطالب وبلاگ شما را خوانده ام ولی باز سوالاتی دارم. پس اینجوری ما باید به واقعی بودن خیلی از جریانات مربوط به ایران شک کنیم.

   پاسخ انوش راوید:  در وبلاگ چند بار توضیح نوشته ام،  عجم =  ع یا ا = پائین آمده، تولید شده، مربوط به.. + جم = جمشید،  عجم = فرزند جمشید.  درباره ا،  فرهنگ لغات را باز کنید و متوجه معنی آن در واژه ها شوید.  ا ضمن ترکیب با واژه های زبان های ایرانی،  معنی و ریشه یابی ایرانی دارد،  ولی به اشتباه می گویند آن واژه عربی است،  در صورتیکه خود ارب = ا + رب = فرزند رب.

      جمشید = جم + شید = حرارت و گرمی و عشق.  عجم یعنی فرزند جم،  ایرانیان فرزندان جم از تمدن کهن جی هستند.

كليك كنيد:  تاریخ تاکتیک در ایران

كليك كنيد:  سفرنامه های تاریخی انوش

كليك كنيد:  تاریخ ترفند های سیاسی در ایران

سبز= جنگل های شمال ایران، سفید= آسمان شفاف مرکز ایران، قرمز= سرخی فجر خلیج فارس

    توجه:  اگر وبلاگ به هر علت و اتفاق،  مسدود، حذف یا از دسترس خارج شد،  در جستجوها بنویسید:  وبلاگ انوش راوید،  یا،  فهرست مقالات انوش راوید،  سپس صفحه اول و یا جدید ترین لیست وبلاگ و عکسها و مطالب را بیابید.  از نظرات شما عزیزان جهت پیشبرد اهداف ملی ایرانی در وبلاگم بهره می برم،  همچنین کپی برداری از مقالات و استفاده از آنها با ذکر منبع یا بدون ذکر منبع،  آزاد و باعث خوشحالی من است.

    جنبش برداشت دروغها از تاریخ ایران:  حمله اسکندر مقدونی به ایران بزرگترین دروغ تاریخ،  حمله چنگیز مغول به ایران سومین دروغ بزرگ تاریخ،  و مقالات مهم مانند،  سنت گریزی و دانایی قرن 21،  و دروغ های تاریخ و حمله های عرب، مغول، تاتار،  و گفتمان تاریخ،  و جدید ترین بررسی های تاریخی در وبلاگ:

http://ravid.ir    و   http://arq.ir



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نظر سنجی

بنظرشماكدام يك ازشهرهاي كردنشين زيربيشترهدف تهاجم فرهنكي قراركرفته است؟

آرشیو مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان kurdnews و آدرس kordstan.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را د




آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5108
:: کل نظرات : 158

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 45

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 526
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 17909
:: بازدید ماه : 146026
:: بازدید سال : 445685
:: بازدید کلی : 4345864